First Aid is easy. We show you how.

First Aid in English

Most accidents happen when family or friends are around. Therefore, ASB Karlsruhe offers training in first aid to ensure almost everyone can perform life-saving measures in an emergency. This course is also valid for the German driver's licence.

| Bildnachweis: ASB Bundesverband, B. Bechtold

What else do we offer?

In addition to the traditional first aid courses, we offer special courses for children of pre-school or school age, and for parents in the event of emergencies involving babies or children. Animal lovers can also learn first aid for dogs.

Phone contact: (0721) 49008-500 | E-Mail: ausbildung(at)asb-ka.de

Liebe Kunden, falls Sie sich das fragen | aktuelle Hinweise

• An unsere Kurse legen wir im Sinne Ihrer Gesundheit derzeit ein vertieftes Hygienekonzept. Unsere Ausbilder sind besonders unterwiesen. Wir freuen uns auf Ihre Teilnahme!

• Einzelheiten zum Ablauf und den gesundheitlichen Voraussetzungen zur Teilnahme erhalten Sie, wenn wir Ihnen die Anmeldung schriftlich bestätigen. Bis dahin bleiben Sie bitte gesund!

• Vorab so viel: Die Hygiene-Regeln, die zum Schutz für alle Beteiligten gelten, hängen am und im Kursraum gut sichtbar aus. Diese berücksichtigen die Vorgaben des Sozialministeriums des Landes Baden-Württemberg, des aktuellen Arbeitsschutzes sowie der Deutschen Gesellschaft der Unfallversicherer.

Register here for First Aid in English